Cyfryzacja w transporcie i rola Giełd Ładunków w dobie COVID-19

29 października 2020

SPOTKANIA
TRANSPORTOWE

PROMOCJA

Rok 2020 był oczekiwanym przez wielu, dobrze zapowiadającym się okresem. Plany pokrzyżowała jednak pandemia wywołana przez koronawirus, której wybuch przyniósł nowe wyzwania. Jednym z głównych skutków tej pandemii, uznawanej za największą od stu lat, jest kryzys gospodarczy.

Teleroute nie zatrzymuje się z powodu koronawirusa COVID-19. Co więcej,  właśnie teraz szczególnego znaczenia nabierają wszystkie gwarancje bezpieczeństwa oferowane przez Teleroute, takie jak Polityka Jakości przy przyjmowaniu nowych członków lub niedawno wprowadzona usługa Gwarancji Płatności. Tendencje ta potwierdzają klienci giełdy:

Weryfikowanie uczciwości kontrahentów biznesowych jest dla nas bardzo ważna. Alepga Teleroute daje nam bezpieczeństwo. Każdego dnia jesteśmy w stanie być bardziej konkurencyjni działając na rynku europejskim”- potwierdza Adam Aszyk, Prezes Zarządu Adar

Głównym celem jest dalsze zapewnianie branży TLS najlepszej możliwej sieci współpracy partnerskiej w czasie, gdy właśnie ta współpraca pomiędzy firmami transportowymi jest ważniejsza niż kiedykolwiek. W Teleroute wierzymy w jedność w tych trudnych czasach. 

W JAKI SPOSÓB TELEROUTE MOŻE POMÓC W OPTYMALIZACJI TWOJEJ DZIAŁALNOŚCI?

Teleroute jest czołową giełdą transportową w Europie o ponad 35-letnim doświadczeniu.  Nasza platforma powstała specjalnie na potrzeby firm transportowych: umożliwia poruszanie się po interaktywnych mapach, zapewniając lepsze wyniki wyszukiwania oraz obliczanie kosztów poszczególnych tras, smart search.

Na początku roku Teleroute ogłosiła wprowadzenie usługi gwarancji płatności dla przewoźników. Usługa gwarantuje ochronę przed brakiem zapłaty, co jest niezmierne ważne z punktu widzenia każdej firmy.

 Jedną z najnowszych usług jest  aplikacja TelerouteMobile. Oprócz nowego, odświeżonego wyglądu, aplikacja ma teraz funkcję wyszukiwania wielu ładunków jednocześnie oraz umożliwia przewoźnikom – jednym kliknięciem – nawiązanie kontaktu z firmą oferującą ładunek. Ponadto nowa aplikacja mobilna zapewnia dostęp do bazy wszystkich ofert transportu w ramach Wtransnet.

Covid-19 nauczył sektor transportowy kilku rzeczy, a wśród najważniejszych z nich jest oczywista potrzeba dostępu wiarygodnych firm do sieci rzetelnych i uniwersalnych giełd transportowych Z tego powodu udostępniliśmy Community Manager : Community Manager to największa internetowa baza danych zaufanych firm transportowych w całej Europie. To miejsce, w którym można znaleźć wszystkie niezbędne informacje o firmach transportowych i logistycznych wraz z obiektywną oceną klienta, wystawianą na podstawie poziomu aktywności i zachowań płatniczych.

Firmy mogą również liczyć na wsparcie osobistego Teleroute Business Assistant. Jest on pierwszym punktem kontaktowym dla naszych klientów i pomoże Ci w pełni wykorzystać możliwości Teleroute oraz rozwiązać ewentualne problemy. Jeśli nie masz pewności, czy można zaufać firmie, z którą chcesz podjąć współpracę, Business Assistant pomoże Ci w nawiązaniu z nią kontaktu.

Łatwość obsługi platformy i jej rozbudowane funkcje potwierdza Aneta Samojlik ,Kierownik działu TSL w firmie Multicco Sp. z o.o. Sp.K:

Multicco Group jako firma transportowo-spedycyjna posiadająca własny tabor stawia nacisk na optymalizację kosztów oraz skuteczne zarządzanie czasem. Alpega Teleroute jest jednym z rozwiązań, które pozwalają nam usprawniać te procesy każdego dnia.

Zapewnienie wydajnego prowadzenia działalności transportowej i wykorzystywania jej pełnego potencjału jest codziennym wyzwaniem. Każda sekunda przestoju ciężarówki oznacza straty. A gdy pojazd jest w trasie, należy zapewnić jego pełny załadunek, aby przejazd zagwarantował odpowiedni zysk. Ale jak zwiększyć swoją marże?

Przedstawiamy cztery typowe scenariusze, zakładając że firma dysponuje określoną  liczbą samochodów ciężarowych, z których każdy przejeżdża przynajmniej 100 000 km rocznie, przy czym puste przebiegi stanowią 10–25%. Wszelkie obliczenia zostały wykonane za pomocą kalkulatora zysków online udostępnionego przez Teleroute. W ten sposób zyskujesz wiarygodną perspektywę potencjalnego zysku dla swojej firmy.

WYRAŹNE OŻYWIENIE W OFERTACH ŁADUNKÓW

Zapewnienie sobie marzy wymaga dostęp do nieograniczonej liczy ofert ładunków. I mamy w tym aspekcie również dobre wiadomości! W pierwszej połowie 2020 r. Teleroute wraz z dwiema innymi wiodącymi giełdami transportowymi Grupy Alpega, 123 Cargo i Wtransnet, odnotowała o 30% mniej ofert ładunków niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.

W kwietniu wolumen ładunków na Teleroute plasował się poniżej średniej, natomiast w połowie lata nastąpiło bardzo istotne ożywienie w zakresie ofert frachtów, których liczba się podwoiła, przy czym głównym krajem pochodzenia zleceń była Francja.

Dzięki temu aktywność w lipcu znacząco przekroczyła średnią miesięczną liczbę publikowanych ofert , głównie na francuskim rynku krajowym (90% wolumenu) oraz w zakresie eksportu prowadzonego w równym stopniu z Francji do Belgii, Niemiec i Hiszpanii.

W ostatnich dwóch miesięcy wolumen ofert w zakresie importu uplasował się znacznie powyżej normy, wskazując na ożywienie w głównych państwach wysyłających towary do Francji: we Włoszech, które prowadzą w rankingu na poziomie 37% ofert ładunków, w Niemczech (29%), Belgii (23%) oraz Hiszpanii (7%).

W odniesieniu do danych pozyskanych z opublikowanych na  Teleroute ofert , których krajem pochodzenia były Włochy zaobserwowaliśmy zaskakujące ożywienie w lipcu, kiedy to odnotowano podwojony wolumen przewozów dzięki przywróceniu transakcji z Francją, do której trafia 57% włoskiego eksportu. Do najważniejszej trójki zaliczają się również Niemcy (18%) oraz Hiszpania (15%).

W Niemczech, kolejnej z głównych sił napędowych europejskiej gospodarki, zaobserwowaliśmy zdecydowane odbicie działalności w lipcu – 25% powyżej średniej miesięcznej z 2019 r., tendencja wzrostowa na rynku krajowym, którą można było zauważyć już w czerwcu, oraz 50% ofert ładunków obejmujących Niemcy jako kraj pochodzenia lub rozładunku.

Pozostałe oferty transportu obejmują 28% przywozów, głównie z Włoch i Francji, oraz wywozów (pozostałe 22%), których głównymi adresatami były Francja i Holandia.

Niezależnie od stopnia zawiłości kryzysu wywołanego przez koronawirus transport drogowy nigdy nie ustał. Choć nastąpiło znaczne zmniejszenie możliwych do wykonania tras, a realizacja przewozów była mocno utrudniona, towary nadal docierały do miejsc docelowych. Firmy po prostu dostosowały się do nowej rzeczywistości

GVT TRANSPORT & LOGISTICS

To wyjątkowa firma o znanej nazwie w krajach Beneluksu. Dostawca usług logistycznych woli wykonywać większość swoich usług – transport drogowy, magazynowanie, transport rzeczny i kolejowy – samodzielnie. GVT od prawie 30 lat wybiera Teleroute jako giełdę ładunków.

GVT Transport & Logistics obsługuje głównie dużych, międzynarodowych klientów. Możliwość zapewnienia najwyższej jakości zarówno na terenie Beneluksu, jak i w transporcie międzynarodowym, wymaga pewności wystarczającej liczby przewoźników, w postaci elastycznego bufora oprócz własnej floty.

Kryzys koronowy spowodował jedynie niewielką zmianę w korzystaniu z Teleroute przez GVT Transport & Logistics. „W międzyczasie zdecydowaliśmy się również na działanie z Europą Wschodnią przez Teleroute. Przewoźnicy z Europy Wschodniej są po prostu niezbędni dla naszych międzynarodowych działań i zawiązujemy z nimi współpracę przez Teleroute. ”- komentuje Marcel Vastré, Project & Implementation Manager Transport.

Vastré uważa, że ​​w ciągu trzech dziesięcioleci używania Teleroute, platforma zyskała na wiarygodności. „Przede wszystkim przychodzą na myśl krótkie ścieżki komunikacji. Jeśli mamy pytanie, zawsze możemy się skontaktować z obsługą klienta  i szybko otrzymać odpowiedź. Platforma była i jest przyjazna dla użytkownika. Pośród innych  zalet platformy wymienia: Proste wysyłanie wiadomości, kopiowanie tekstów i szybkie odświeżanie. Ponadto GVT korzysta z Teleroute Freight Exchange do obsługi własnej sieci przewoźników w Europie i sprzedaje przez platformę 80% ze swoich wystawionych ładunków.

Uzyskanie dostępu do giełdy transportowej wymaga jedynie wysłania zapytania przez stronę internetową – i można zaczynać!

Ten artykuł jest częścią merytorycznych materiałów eksperckich publikowanych w ramach Spotkań Transportowych Online. Poruszamy najstotniejsze zagadnienia dotyczące transportu drogowego, takie jak pakiet mobilności, maut, covid-19 czy ponadnormatywne zużycie paliwa.

Pobierz najnowszy Informator Spotkań Transportowych

Zapisz się do newslettera

Partnerzy

Edycje Jesień 2020 Cyfryzacja w transporcie i rola Giełd Ładunków w dobie COVID-19